TITLUL PROIECTULUI

UN MEDIU PENTRU

O VIAŢĂ SĂNĂTOASĂ”
 
           EDIŢIA II /2021-2013 PROIECT NATIONAL IN NOUA 
 REPUBLICA ROMANIA  
perioada 2021- 2023 pentru comunitate .

                                                                  
                                                  
 DOMENIUL:  PROTECŢIA MEDIULUI
TIPUL DE EDUCAŢIE :  EDUCAŢIE  ECOLOGICĂ NONFORMALA
PROIECTUL SE VA DESFASURA URBAN/RURAL IN  URMATOARELE LOC.: mun. Tirgu Mures, mun. Tarnaveni , (oras) Ludus, (oras) Ungheni si (oras) Iernut, Lunca Bradului (comuna)  din jud. Mures si alte Judete din Republica Romania.
                                                                                                         
     INFORMAŢII DESPRE ORGANIZATOR

     Prin hotararea Consiliului Director al  Asociatiei ”ASINED&NAIART” Targu-Mures(A.A.N.) in data de 04 ianuarie 2020, a fost aprobat proiectul: „Un mediu pentru o viaţă sănătoasă” precum activitatile, graficul proiectului si bugetul activitatilor  cat si persoanele care fac parte din echipa de organizare din partea organizatorului de proiect sustinut de  Centrul Judetean pentru Tineret Mures (C.J.T.- Mures)  coordonat direct de Asociatia “ASINED&NAIART “Targu Mures(A.A.N) si Institutii pblice locale, judetene, ONG-uri de si pentru tineret prin parteneriat din jud Mures inplicati in proiectul „Un mediu pentru o viaţă sănătoasă”.
       Proiectul: „Un mediu pentru o viaţă sănătoasă” se lansează în data de 20 ianuarie 2020 în mun.Târgu Mureș și în județul Mureș.

     Numele instituţiei organizatoare: Asociatia ASINED&NAIART Targu Mures
Adresa completă: Loc. TARGU MURES Sediul Central Str.Targului nr.23/2A jud Mures avand Centrul Judetean pentru Tineret Mures (C.J.T-Mures), direct subordonat asociatiei cu sediul pe str.Liviu  Rebreanu nr.1.sp.2, loc. Targu Mures, jud. Mures.
 Nr. de telefon 0753402500
     Adresă poştă electronică: e-mail: a_asociatia@yahoo.com,

  
PERSOANĂ DE CONTACT:
         Nume şi prenume: d-nul Rus Traian Daniel presedinte al Asociatiei ASINED&NAIART Targu Mures.
Adresa: Str. Targului, Nr. 23/2a, Loc. Targu Mures, Jud Mures
·         Adresă poştă electronică: traian_rus74@yahoo.com

Centrul Judetean pentru Tineret Mures coordonat direct de Asociatia ASINED&NAIART Targu Mures 

Biroul de Coordonare proiect
 
  str.Liviu Rebreanu nr.1 mun.Targu Mures jud Mures sau prin 
email-ul: a_asociatia@yahoo.com

  Parteneri Media  MURESUL CULTURAL, CUVANTUL LIBER. 

INFORMAŢII DESPRE PROIECT

 Titlul proiectului: „Un mediu  pentru o viaţă sănătoasă”
 Categoria în care se încadrează proiectul: educaţie ecologică nonformal


 REZUMATUL PROIECTULUI

ACTIVITĂŢI:
 
1. „Omul si mediul inconjurator”
2. „Ocrotirea Terrei”
3. „Galben-aramiul toamnei”
4. „Ocrotiti Pamantul!”
5. „Un mediu  pentru o viaţă sănătoasă” (Concurs Judetean).


 Parteneri:

 Prin Centrul Judetean pentru Tineret Mures coordonat de Asociatia ”ASINED&NAIART” Targu-Mures(A.A.N.)  avand

1. - Acorduri de Parteneriat incheiate cu:

2. - Parteneri /institutii publice din judetul Mures :
 
3. - COORDONATORI/RESPONSABILI:

·        -  Rus TraianDaniel - coordonator proiect derulat prin – Asociatia ”ASINED&NAIART” Targu-Mures(A.A.N.).
       

PREZENTAR

Argument: Este momentul ca noi, prin ong-ul nostru, să acţionăm în vederea formării unor atitudini şi aptitudini necesare înţelegerii relaţiilor care există între om şi natură, să educăm tinerii în vederea înţelegerii, apărării, îmbunătăţirii mediului înconjurător creând astfel condiţii mai bune de viaţă într-un mediu curat, propice vieţii. Acest proiect îşi propune să antreneze tinerii în diverse acţiuni precum: drumeţii în pădurile din împrejurimile localităţii, parcuri, ecologizarea albiei pârâului/râului din zonă, întreţinerea spaţiilor verzi, plantarea de copaci, îngrijirea acestora. De asemenea, se urmăreşte educarea relaţiilor umane din cadrul comunităţii în care trăiesc, formarea şi dezvoltarea conştiinţei ecologice. Proiectul valorifică şi potenţialul de creativitate al tinerilor prin organizarea unor activităţi artistice şi plastice ce vizează exprimarea liberă a creativitatii tinerilor si celor implicati direct in proiect.De asemenea se urmareste educarea tinerilor si a comunitatii, privind Protectia Mediului prin exemple educationale, stiintifice, formele de poluare ale terrei dar si preventia prin care omul poate interveni pentru protejarea mediului inconjurator.Cele mai des întâlnite forme de poluare sunt: poluarea apei,poluarea solului, poluarea aerului (atmosferică). Aceste elemente de bază vieţii omeneşti se pare că sunt şi cele mai afectate de acţiunile iresponsabile ale fiinţei omeneşti. Solul, ca şi aerul şi apa este un factor de mediu cu influenţă deosebită asupra sănătăţii. De calitatea solului depinde formarea şi protecţia surselor de apă, atât a celei de suprafaţă cât mai ales a celei subterane.Apa este un factor de mediu indispensabil vieţii. Ea îndeplineşte în organism multiple funcţii, fără apă toate reacţiile biologice devenind imposibile. Lipsa de apă sau consumul de apă poluată are multiple consecinţe negative asupra omului şi sănătăţii sale. Poluarea reprezintă modificarea componentelor naturale prin prezenţa unor componente străine, numite poluanţi, ca urmare a activităţii omului, şi care provoacă prin natura lor, prin concentraţia în care se găsesc şi prin timpul cât acţionează, efecte nocive asupra sănătăţii, creează disconfort sau împiedică folosirea unor componente ale mediului esenţiale vieţii. (Conferinţa Mondială a O.N.U., Stockholm, 1972).Participanţi:,elevi, studenti, cadre didactice, părinţi; Descrierea activităţii:Tinerii vor merge în drumeţie în împrejurimile localităţii, în pădurea şi pe dealurile din apropiere, vor observa fauna şi flora existentă, vor colecţiona diverse fructe de pădure, frunze, muşchi, licheni pentru a realiza o machetă sau un ierbar. Vor realiza fotografii ale zonei, vor identifica aspecte pozitive sau negative in ceea ce priveşte relaţia omului cu natura pentru a realiza un plan de combatere sau de reducere a efectelor negative. Vor realiza: desene ce înfăţişează zonele vizitate, afişe însoţite de sloganuri elocvente, colaje, vor viziona prezentări Power Point despre Pământ şi despre cauzele degradării mediului, vor discuta despre acţiunile pozitive şi negative ale omului asupra planetei, vor realiza liste cu măsuri pe care le putem lua pentru a salva Pământul de la distrugere, vor realiza afişe.g) Responsabili: coordonatori si responsabili in proiect.h) Beneficiari: elevii si studentii implicaţi în proiect;i) Modalităţi de evaluare: realizarea de desene, picturi, colaje, machete, compoziţii literare prin care fiecare participant să sensibilizeze oamenii din jur pentru păstrarea unui mediu curat pentru o viaţă sănătoasă; expoziţii cu lucrările elevilor; realizarea unui album cu fotografii realizate în timpul activităţii.  


Obiectivul general/scopul:   Scopul proiectului: Este de a conştientiza problemele actuale ale mediului generate de activitatea umană şi necesitatea de a forma la tineri o motivaţie solidă pentru protecţia naturii, convingeri şi comportamente ecologice adecvate, dezvoltarea responsabilităţii pentru menţinerea sănătăţii mediului, astfel încât, elevii, adulţii de mâine, să devină factori activi în acţiunea de ocrotire a naturii, pentru că... sănătatea noastră începe cu sănătatea me     Realizări aşteptate: Utilizând mijloacele educative şi de învăţare  cât mai diverse, plăcute şi acceptate de către participanti, vom reuşi să formăm tinerilor aptitudinile  şi atitudinile  necesare pentru a înţelege relaţiile care există între oameni şi mediul înconjurător, având drept scop îmbunătăţirea calităţii mediului, vor înţelege influenţa mediului înconjurător asupra organismului uman. În urma activiţăţilor se urmăreşte: igienizarea zonei de reşedinţă; plantarea de puieţi; realizarea unor desene, afişe, pliante si brosuri cu mesaje ecologice; conştientizarea populaţiei asupra riscului pe care îl presupune pola)      Modalităţi de evaluare: jurizarea lucrărilor şi vizionarea acivităţilor prezentate Power Point:          Decernare de diplome tuturor participantilor direct implicati in proiect, finantatorului, partenerilor, colaboratorilor si voluntarilor.      Realizări aşteptate: Utilizând mijloacele educative şi de învăţare  cât mai diverse, plăcute şi acceptate de către participanti, vom reuşi să formăm tinerilor aptitudinile  şi atitudinile  necesare pentru a înţelege relaţiile care există între oameni şi mediul înconjurător, având drept scop îmbunătăţirea calităţii mediului, vor înţelege influenţa mediului înconjurător asupra organismului uman.În urma activiţăţilor se urmăreşte: igienizarea zonei de reşedinţă; plantarea de puieţi; realizarea unor desene, afişe, pliante si brosuri cu mesaje ecologice; conştientizarea populaţiei asupra riscului pe care îl presupune poluarea mediului dar si defrişarea pădurilor.uarea mediului dar si defrişarea pădurilor.diului!    Cultivarea interesului faţă de menţinerea unui mediu natural sănătos, formarea şi dezvoltarea convingerilor de ocrotire a mediului înconjurător, înţelegerea necesităţii conservării şi utilizării raţionale a resurselor de mediu pentru o lume mai bună şi mai sănătoasă.  



Obiective: Cunoaşterea şi evaluarea consecinţelor poluării mediului prin organizarea de simpozioane şi dezbateri având ca invitaţi specialişti în domeniul protecţiei mediului;  Identificarea surselor de poluare din zonă prin realizarea de fotografii şi popularizarea acestora;  Formarea abilităţilor şi comportamentelor necesare pentru menţinerea şi îmbunătăţirea calităţii mediului prin activităţi de ecologizare a cursurilor de apă; Înţelegerea relaţiei dintre om şi mediu a interdependenţei dintre calitatea mediului şi calitatea vieţii prin formarea unei atitudini de respect faţă de mediu;  Implicarea în acţiuni de protecţie a mediului prin realizarea de panouri publicitare şi bannere în locuri cu trafic intens;  Adoptarea unei atitudini responsabile faţă de protejarea mediului prin desemnarea unor echipaje privind depistarea şi atenţionarea cetăţenilor care depozitează resturile menajere în locuri nepermise;   Facilitarea accesului la informaţii privitoare la măsuri de protecţia mediului prin realizarea şi distribuirea de pliante, brosuri si mass-media. 

 Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul:

1.     direct: elevi, studenti  ;
2.      indirect: comunitatea.
A.5. Durata proiectului: Proiectul  se va  derula pe o perioadă determinată: aprilie 2021   – decembrie 2023.

Descrierea activităţilor:

 Activitatea nr. 1.
a)      Titlul activităţii: „Omul si mediul inconjurator”
b)     Data/Perioada de desfăşurare:
c)      Localitatile desfasurarii activitatilor: mun. Tirgu Mures, mun. Tarnaveni,  Ludus (oras), Ungheni(oras), Iernut(oras), Lunca Bradului(comuna), jud. Mures:
d)     Locul desfăşurării: Activitatea se desfăşoară în sali de conferinta ale unităţilor partenere;
e)      Participanţi: elevi, studenti,cadre didactice, părinţi;


f)       Descrierea activităţii:
Tinerii se vor deplasa în pădure; însoţiţi de catre coordonatori, responsabili si de catre un reprezentant al Ocolului Silvic. Acestia vor primi instrucţiuni clare despre modul în care se plantează puieţii. Se vor prezenta diferite medii de viaţă (inclusiv descrierea mediului de viaţă local), factorii de mediu şi efectele acestora asupra plantelor, animalelor şi asupra omului, lecturarea unor reviste, lucrări ce dezbat această problemă, identificarea elementelor de mediu din texte literare. Pe baza celor vizionate, citite, ascultate se vor completa grafice, tabele, texte lacunare, se vor realiza afişe, desene.

    g) Responsabili: coordonatori si responsaili proiect;
    h)Beneficiari: 1. Elevi, studenti implicaţi în proiect;
                      2. cadrele didactice implicate,
                      3.  părinţi ai elevilor/studentilor implicaţi în proiect.
    i)Modalităţi de evaluare: completarea unor rebusuri, formularea de întrebări şi reprezentarea prin desene a unor componente ale mediului apropiat (plante, animale, apă, aer, sol, soare), completarea unor teste lacunare pentru elevi.

 Activitatea nr. 2.
a)      Titlul activităţii: „Ocrotirea Terrei” 
b)     Data/Perioada de desfăşurare:
c)      Localitatile desfasurarii activitatilor: mun. Tirgu Mures, mun. Tarnaveni, Ludus (oras),  Ungheni(oras), Iernut(oras), Lunca Bradului(comuna), jud. Mures:
d)     Locul desfăşurării: Activitatea se va realiza în aer liber, la padure in preajma unui rau, din înprejurimile localităţii  printr-o campare cu corturile pe o perioada de cinci zile;
           e)Participanţi: elevi, studenti, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii, reprezentantul Ocolului Silvic Mures;


           f)  Descrierea activităţii:
 Tinerii vor observa care sunt schimbările care se produc în natură, în general, şi în pădure, în mod special; se va curata zilnic timp de cinci zile zonele accesibile de langa padure si zona raului. Apoi vor transpune în desene sau compoziţii literare sentimentele lor faţă de natură, vor realiza postere prin care să sensibilizeze oamenii pentru a nu mai defrişa pădurile, se va realiza colectarea selectivă a deşeurilor.
         g) Responsabili: coordonatori si responsabili proiect;
         h)Beneficiari: 1. elevii implicaţi în proiect,
                      2. parinti, comunitatea locală interesata direct;
         i) Modalităţi de evaluare: La intoarcere se vor realiza  expoziţii cu lucrările tinerilor, lucrări având ca subiecte locurile vizitate ; machete: afişe, alcătuirea unui album electronic cu imagini din drumeţie, din activităţile desfăşurate, cu aspecte pozitive sau negative referitoare la aspectul mediului înconjurător.

 Activitatea nr. 3.
a)      Titlul activităţii: „Galben-auriul toamnei”
b)     Data/Perioada de desfăşurare:
c)      Localitatile desfasurarii activitatilor: mun. Tirgu Mures, mun. Tarnaveni , Ludus (oras),  Ungheni(oras), Iernut(oras), Lunca Bradului(comuna), jud. Mures:
d)     Locul desfăşurării: Activitatea se va realiza în aer liber, în înprejurimile localităţii de domiciliu  în sălile de clasă si in salile unităţilor partenere;
e)      Participanţi:,elevi, studenti, cadre didactice, părinţi;


f)       Descrierea activităţii:
           Tinerii vor merge în drumeţie în împrejurimile localităţii, în pădurea şi pe dealurile din apropiere, vor observa fauna şi flora existentă, vor colecţiona diverse fructe de pădure, frunze, muşchi, licheni pentru a realiza o machetă sau un ierbar. Vor realiza fotografii ale zonei, vor identifica aspecte pozitive sau negative  in ceea ce priveşte relaţia omului cu natura pentru a realiza un plan de combatere sau de reducere a efectelor negative. Vor realiza: desene ce înfăţişează zonele vizitate, afişe însoţite de sloganuri elocvente, colaje, vor viziona prezentări Power Point despre Pământ şi despre cauzele degradării mediului, vor discuta  despre acţiunile pozitive şi negative ale omului asupra planetei, vor realiza  liste cu măsuri pe care le putem lua pentru a salva Pământul de la distrugere, vor realiza afişe.

g)      Responsabili: coordonatori si responsabili in proiect.
h)      Beneficiari:  elevii si studentii implicaţi în proiect;
i)        Modalităţi de evaluare: realizarea de desene, picturi, colaje, machete, compoziţii literare prin care fiecare participant să sensibilizeze oamenii din jur pentru păstrarea unui mediu curat pentru o viaţă sănătoasă; expoziţii cu lucrările elevilor; realizarea unui album cu fotografii realizate în timpul activităţii.
j)         
Activitatea nr. 4  
        
a)      Titlul activităţii: „Nu distrugeţi Pământul, casa noastră, a tuturor!”
b)      Data/Perioada de desfăşurare:
c)      Locul desfăşurării: Activitatea se va realiza în sali şi  în aer liber din localitatea de domiciliu ale unităţilor partenere.
d)     Localitatile desfasurarii activitatilor: mun. Tirgu Mures, mun. Tarnaveni, mun. Tarnaveni, Ludus (oras), Ungheni(oras), Iernut(oras), Lunca Bradului(comuna), jud. Mures:
e)      Participanţi: elevi, studenti, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii, reprezentantul Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii Mures.
f)        
g)      Descrierea activităţii:
           Tinerii vor realiza activităţi de igienizare a pârâului din localitate, a spaţiilor verzi, amplasarea de afise cu mesaje sugestive pentru păstrarea curăţeniei, realizarea unor panouri de avertizare cu mesaje ecologice, realizarea şi distribuirea de fluturaşi ce îndeamnă populaţia la economisirea apei, a electricităţii, reciclarea hârtiei şi a altor materiale, colectarea selectivă a deşeurilor, participarea la întâlniri cu specialişti ai instituţiilor implicate în protecţia mediului.
h)      Responsabili: coordonatori si responsabili in proiect.
i)        Beneficiari: 1. Elevii, studentii implicaţi în proiect,
                      2. parinti/comunitatea locală;
a)      Modalităţi de evaluare: realizarea unor expoziţii cu lucrările tinerilor, lucrări având ca subiecte locurile vizitate de tineri; alcătuirea unui album electronic. Realizarea unui album cu fotografii realizate în timpul activităţii si din activităţile desfăşurate, cu aspecte pozitive sau negative referitoare la mediul înconjurător;

 Activitatea nr. 5
a)      Titlul activităţii: „Un mediu pentru o viaţă sănătoasă” (evaluare finală)
b)      Data/Perioada de desfăşurare:
1)      Locul desfăşurării: unitatea Complexulului Muzeal de Ştiinţele Naturii Mures, Directia Protectia Mediului al Judetului Mures ;
c)      Participanţi: elevii, studentii direct implicati in proiect.



d)     Descrierea activităţii:
Activitate de creatie  concurs : „Un mediu curat pentru o viaţă sănătoasă”, activitate propusă în cadrul Proiectului educaţional. Această activitate reprezintă evaluarea finală a proiectului. Tema concursului are în vedere aspectele legate de poluarea mediului, a planetei,  dar şi tot ceea ce ne înconjoară în mediul natural în care trăim. Lucrările pot cuprinde mesaje negative, dar şi mesaje pozitive. Lucrările au fost realizate pe parcursul derulării proiectului. Secţiunile sunt:

§  CREAŢIE PLASTICĂ (desen sau pictură);
§  AFIŞE (care să conţină un slogan ce vizează aspecte de mediu);
§  COLAJE(realizate din materiale reciclabile sau din natură şi  pot fi  bidimensionale sau tridimensionale)
§  PREZENTĂRI POWER POINT (vor reliefa activităţile desfăşurate, expoziţii cu lucrările elevilor, o paradă a costumelor eco si altele)  
e)      Responsabili: coordonatori si responsabili in proiect.
f)       Beneficiari: 1. Elevii si studentii implicaţi în proiect;

g)      Modalităţi de evaluare: jurizarea lucrărilor şi vizionarea acivităţilor prezentate Power Point:
h)      Decernare de diplome tuturor participantilor direct implicati in proiect, finantatorului, partenerilor, colaboratorilor si voluntarilor.
A.7.
     Realizări aşteptate: Utilizând mijloacele educative şi de învăţare  cât mai diverse, plăcute şi acceptate de către participanti, vom reuşi să formăm tinerilor aptitudinile  şi atitudinile  necesare pentru a înţelege relaţiile care există între oameni şi mediul înconjurător, având drept scop îmbunătăţirea calităţii mediului, vor înţelege influenţa mediului înconjurător asupra organismului uman.
În urma activiţăţilor se urmăreşte: igienizarea zonei de reşedinţă; plantarea de puieţi; realizarea unor desene, afişe, pliante si brosuri cu mesaje ecologice; conştientizarea populaţiei asupra riscului pe care îl presupune poluarea mediului dar si defrişarea pădurilor.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog